Ημέρα των φίλων σήμερα και με μεγάλη μου χαρά σας συστήνω την φίλη μου την Μαρία.
Με τη Μαρία γνωριστήκαμε χρόνια πριν. Μικρές και άγουρες ακόμη. Υπήρξαμε συνοδοιπόροι και συνάδελφοι για μια περίοδο της ζωής μας στην Θ. Κ. ΙΘΑΚΗ. Έπειτα εκείνη τράβηξε μακριά, σε άλλα ταξίδια κι η επαγγελματική μας σχέση σταμάτησε εκεί.
Όμως γεννήθηκε μια φιλία σπουδαία, που έχει αντέξει στο χρόνο και τις αποστάσεις.
Η Μαρία ταξίδεψε στον κόσμο κι επέστρεψε. Μένουμε πια κοντά και τα παιδιά μας είναι φίλοι. Με την πρώτη ευκαιρία βρισκόμαστε για ψιλή κουβέντα, άλλοτε μόνες κι άλλοτε, δήθεν για να ..."παίξουν τα παιδιά" και μοιραζόμαστε καφέδες, μπύρες, συζητήσεις κι αναλύσεις....
Είναι εξαιρετικά ήρεμη και γλυκιά μαμά και ξέρει να φροντίζει στα δύσκολα...Σημαντική στη δουλειά της. Τέλεια συνομιλήτρια.
Γράφει υπέροχα, μιλάει τρυφερά και η αγαπημένη μου ατάκα σε εκείνη είναι όταν προσφέρει τον εαυτό της σε ξένα παιδιά που είναι στεναχωρημένα ή τρομαγμένα ψάχνοντας τη μαμά τους (συνήθως στα πάρτι)..."Δεν είμαι η μαμά σου, αλλά είμαι κι εγώ μαμά.Θέλεις να έρθεις στην αγκαλιά μου;"
Δεν έχει υπάρξει παιδί που να πει όχι κι έχω βρει κάμποσες φορές το γιο μου καρφιτσωμένο πάνω της μετά από αυτή την ατάκα...Είπαμε. Το Μαράκι μου ξέρει να φροντίζει!
Σας αφήνω να την απολαύσετε....
Στη ζωή μου υπήρξα τυχερή
Θα ήθελα να μιλήσω για οτιδήποτε με κάνει να αισθάνομαι «τυχερή»! Να εξηγήσω πως τύχη για μένα δεν είναι οτιδήποτε σου χαρίζεται αλλά οτιδήποτε ποθητό έχεις την δυνατότητα να καταφέρεις να κερδίσεις. Στην ζωή μου υπήρξα τυχερή! Ή για να ακριβολογούμε μία αφήγηση της ιστορίας της ζωή μου που συχνά επιλέγω, είναι ότι είμαι τυχερή (σε άλλες πιο σκοτεινές περιόδους έχω πιο «μαύρες» αφηγήσεις!). Είχα πολλές, διάφορες και έντονες εμπειρίες, ένιωσα απίστευτη χαρά, ικανοποίηση, λύπη, πόνο, θλίψη, θυμό, απογοήτευση ….όμως με τίποτα συνήθως δεν επιλέγω να πω ότι υπήρξα άτυχη.
Αισθάνομαι απίστευτη ευγνωμοσύνη για πολλά και πολλούς στην ζωή μου. Σήμερα θα ήθελα να μιλήσω για την τύχη μου να συναντήσω τρεις άξιους «δασκάλους» απ’ αυτούς που εύχομαι «να αυξάνονται και να πληθύνονται». Ήταν καθηγητές μου στο γυμνάσιο. Δύο φιλόλογοι και ένας μαθηματικός το 1983-85. Ξεχωριστή θέση στην καρδιά μου έχει ο κ. Χ. (δεν είμαι σίγουρη αν μπορώ να αναφέρω το όνομα του) ο φιλόλογος μου. Οι τρεις τους λειτουργούσαν ως μοχλός , ως κινητήριος δύναμη όμως ο τελευταίος δημιουργούσε το κλίμα και ήταν ο εμπνευστής. Τι το ξεχωριστό έκαναν; Μου έμαθαν πολλά και δύσκολα (σε μένα και σε άλλα παιδιά). Βασικότερο όλων ότι ο σεβασμός είναι δικαίωμα και όχι μόνο απλά υποχρέωση ή προνόμιο και ότι η ζωή μας είναι στα χέρια μας.
Ο κ. Χ. ήταν απλός, ανθρώπινος, προσιτός, τρυφερός αλλά και αυστηρός, σίγουρος για τις αξίες του αλλά και αδύναμος στις δυσκολίες του. Μιλούσε πολύ, γελούσε δυνατά, έμενε σιωπηλός όταν σκεφτόταν ή άκουγε, σε κοιτούσε πάντα στα μάτια, φώναζε απίστευτα όταν θύμωνε, αγκάλιαζε σφιχτά όταν χαιρόταν και δεν δίσταζε να δείξει τα δάκρυα του όταν συγκινούνταν. Τον είδα να διδάσκει με τις πράξεις του και όχι μόνο με τα λόγια του. Τον ένιωσα να διδάσκει μαθήματα ζωής και όχι μόνο μαθήματα σχολείου. Κατάφερε να φτιάξει μια τάξη ενωμένη, δυνατή, εκφραστική και με στενές σχέσεις μεταξύ των παιδιών. Από ένα σημείο και μετά ήταν τόσο καταλυτική η επίδραση του (μαζί με των άλλων δύο) που τίποτα δεν κατάφερνε να αλλάξει το κλίμα της τάξης άσχετα από το ποιος καθηγητής δίδασκε.
Είδα λοιπόν στο γυμνάσιο (μαζί και με άλλα παιδιά) να με σέβονται, να μου μιλούν με αναγνώριση, με αποδοχή, με ενδιαφέρον, με περιέργεια και με αγάπη. Ένιωσα πως ήμουν σημαντική. Όχι κάτι το φοβερό ή το ιδιαίτερο. Όχι μ’ αυτήν την έννοια. Αυτό ήταν ακριβώς και το ανακουφιστικό. Μέχρι τότε θεωρούσα πως για να είμαι σημαντική, αξιοσέβαστη και άξια θα έπρεπε να είμαι τέλεια. Τέλεια μαθήτρια, τέλειο παιδί, τέλεια φίλη, τέλειος άνθρωπος. Σε κάθε άλλη περίπτωση οι γύρω μου είχαν δικαίωμα να μην με σέβονται ή εν πάση περιπτώσει εγώ δεν είχα δικαίωμα να απαιτώ σεβασμό. Οι τρεις τους και ειδικά ο κ. Χ. μου έμαθαν ότι αξίζω με τα λάθη μου και τις αδυναμίες μου. Μου έδειξαν πως τίποτα δεν είναι τέλειο και όμως όλα έχουν την αξία τους.
Για να το καταλάβουμε αυτό μας έβγαλαν από την τάξη (και πραγματικά και συμβολικά), μας πήγαν στην φύση για να διαβάσουμε ποίηση και να συζητήσουμε. Μας ζήτησαν να μυρίσουμε, να ακούσουμε, να νιώσουμε, να αφουγκραστούμε την φύση και να λατρέψουμε κάθε της «αξία» ακόμη και την λάσπη που μας λερώνει και την πρασινάδα στα ρούχα μας και τις φωνές των πουλιών που μας τρυπούν τα αυτιά και τα ζουζούνια που μας φοβίζουν.
Μας έβαλαν να ακούσουμε (για αρκετούς από εμάς για πρώτη φορά) κλασσική μουσική και μας ζήτησαν να την νιώσουμε και ας μην την καταλαβαίνουμε και ας μην την ξέρουμε «ακούστε την , μην βιάζεστε να την κρίνετε, αφεθείτε και νιώστε..» αυτές ήταν οι οδηγίες.
Μας πήγαν στο θέατρο (και πάλι για πρώτη φορά για πολλούς από εμάς). Όχι σε παιδικό θέατρο. Σε θέατρο για μεγάλους. «Το σπίτι της Μπερνάντα Άλμπα». Θυμάμαι πως ακόμη και οι πιο ατίθασοι συμμαθητές μου είχαν μείνει άφωνοι από αυτήν την εμπειρία. Τώρα πια αντιλαμβάνομαι πως δεν είχε να κάνει μόνο με την καταλυτική επίδραση του θεάτρου αλλά συνολικά με όλη την εμπειρία. Πρώτη φορά τέτοιου είδους εκδρομή, πρώτη φορά επέτρεπαν να χαθεί το μάθημα χωρίς να είναι υποχρεωμένοι (σχολείο, καθηγητές, γονείς), πρώτη φορά πίστευαν ότι «δεν θα τους κάνουμε ρεζίλη» και ότι θα φανούμε αντάξιοι του χώρου και της διαδικασίας (γιατί παρακολουθήσαμε μια κανονική παράσταση με θεατές και όχι μια παράσταση για μαθητές), πρώτη φορά μας έδωσαν το δικαίωμα της επιλογής, δηλαδή ότι δεν θα ήμασταν υποχρεωμένοι να καθίσουμε μέχρι το τέλος, όποιος ήθελε μπορούσε να βγει αλλά όχι και να μπαινοβγαίνει και τέλος πρώτη φορά ακολούθησε συζήτηση για το τι και για το πώς.
Μας πήγαν επίσης επίσκεψη στο ψυχιατρείο. Πρώτη φορά γυμνάσιο βρισκόταν σε έναν τέτοιον χώρο. Τι να πρωτοπώ. Βρεθήκαμε στην πηγή της «ατέλειας». Πήγαμε εκεί όπου ο σεβασμός και η αγάπη δοκιμάζονται στο έπακρο. Γνωρίσαμε ανθρώπους εγκαταλελειμμένος, ανθρώπους μόνους , ανθρώπους που έχουν βιώσει την απαξίωση , την υποτίμηση και την κακοποίηση, ανθρώπους με ελάχιστο αυτοσεβασμό και κληθήκαμε από τον «δάσκαλο» μας να βρούμε μία αξία τους, άξια σεβασμού. Κληθήκαμε να σταθούμε σ’ αυτήν την επίσκεψη με ενδιαφέρον, περιέργεια για γνωριμία και σεβασμό στον πόνο! Όχι με λύπη, όχι με υποτίμηση όχι με απαξίωση.
Μετά απ’ αυτή μου την εμπειρία άλλαξε η σχέση μου με τον πόνο! Για να μην πω ότι καθορίστηκε η μελλοντική μου επαγγελματική επιλογή!!!
Ο κ. Χ. ήταν εκπληκτικός οδηγός στις συζητήσεις . Θερμός στις απόψεις του, ανοιχτός στις απόψεις των άλλων. Δεν ζητούσε απλά τον αντίλογο, διψούσε για αντίλογο. Έτσι λοιπόν μας «πήγαινε» σε διάφορα μονοπάτια αναζητήσεων. Μιλούσαμε για την ελευθερία, για την αγάπη, για τις σχέσεις, για τις δυσκολίες, για τις αξίες κ.α πολλά. «Ταξίδια» συζητήσεων τα ονομάζω εγώ.
Ένα «ταξίδι» ήταν και η θεατρική ομάδα μας. Είτε παίζαμε σ’ αυτή είτε όχι, συμμετείχαμε όλοι ο καθένας με τον τρόπο του. Τι εκπληκτικά συναισθήματα βιώθηκαν τότε. Τι μαθήματα ζωής. Άγχος, αγωνία, κούραση, θυμός, χαρά, υπερένταση, αισιοδοξία … όλα μαζί και το καθένα ξεχωριστά. Μάθαμε πως για να φτιάξεις, να πετύχεις στον σκοπό σου χρειάζεσαι υπομονή, επιμονή και κυρίως ελπίδα και αισιοδοξία. Μάθαμε πως ο καθένας από τον πρωταγωνιστή έως και αυτόν που μοιράζει τα φυλλάδια είναι σημαντικός και αξίζει γι’ αυτό που κάνει. Μάθαμε πως κάποιος μεταμορφώνεται και κατακτά πράγματα όταν το θέλει πάρα πολύ. Μάθαμε πόσο σημαντική είναι η υποστήριξη και η ενίσχυση από τους γύρω όταν υπάρχουν δυσκολίες. Μάθαμε πως αξίζουμε για όσα μπορούμε και καταφέρνουμε ακόμη κι αν σε άλλα αποτυγχάνουμε και δεν είμαστε καλοί. Μάθαμε να μας αγαπάμε γι’ αυτό που είμαστε και όχι γι’ αυτό που θα έπρεπε να είμαστε.
Μάθαμε πολλά. Και κυρίως τα μάθαμε για πάντα. Έμειναν στην ψυχή μας ως θησαυροί και είναι στο χέρι μας όποτε θέλουμε να ανοίγουμε το μπαούλο της ψυχής και να παίρνουμε ό,τι μας χρειάζεται. Είναι από εκείνα τα μαθήματα που δεν κινδυνεύει η μνήμη να σε προδώσει και να τα ξεχάσεις γιατί κρατιούνται ζωντανά από τα έντονα συναισθήματα με τα οποία βιώθηκαν.
Θα μπορούσα να απαριθμήσω πολλές ακόμη εμπειρίες εκείνης της εποχής που υπήρξαν μόνο και μόνο λόγω της παρουσίας αυτών των «δασκάλων». Αυτό είναι τύχη. Εκείνη την εποχή, με εκείνα τα εκπαιδευτικά δεδομένα, σε εκείνα τα μέρη της Θεσσαλονίκης, να σου τύχουν τέτοιοι φωτισμένοι άνθρωποι για καθηγητές. Ήταν ό,τι έπρεπε! Ό,τι χρειαζόμασταν , ό,τι μας έλλειπε για να ισορροπηθεί η αναζήτηση, το βάρος, οι ελλείψεις και οι δυσκολίες της εφηβείας.
Κάποιοι, ευτυχώς πολλοί από εκείνη την γενιά εκμεταλλεύτηκαν την τύχη τους όπως και εγώ και ακόμη και σήμερα πολλά από τα αποθέματα που χρησιμοποιούμε προέρχονται από εκείνη την εποχή από εκείνο το μπαούλο θησαυρών που κρατήσαμε προσεκτικά μέσα μας.
Πριν από έξι χρόνια είχα δηλώσει την μεγάλη μου κόρη στην κλήρωση που θα γινόταν για την εισαγωγή μαθητών στο πειραματικό δημοτικό σχολείο Θεσσαλονίκης. Δυστυχώς είχαμε την ατυχία να μην κληρωθεί το όνομα της και επομένως να μην φοιτήσει στο πειραματικό. Ευτυχώς όμως που προσπαθήσαμε γιατί έτσι είχα την τύχη να ξανασυναντήσω τον κ. Χ. ως διευθυντή πια. Δεν άργησα να τον αναγνωρίσω. Είκοσι χρόνια μετά, φαινόταν ελάχιστα γερασμένος και απέπνεε την ίδια δυναμικότητα, την ίδια σιγουριά, τον ίδιο σεβασμό και είχε την ίδια φλόγα στα μάτια.
Χάρηκα απίστευτα! Τίποτα δεν μπορούσε να μειώσει την χαρά μου, ούτε καν το αποτέλεσμα της κλήρωσης που δεν είχε το όνομα της κόρης μου. Μόλις έφυγε ο κόσμος έτρεξα να τον βρω. Δεν ήξερα τι να του πρωτοπώ. Του είπα πια είμαι και μετά σταμάτησα γιατί ένιωθα την συγκίνηση να με πνίγει. Είδα τα μάτια του να συγκινούνται το ίδιο με τα δικά μου. Δεν κατάλαβα αν με θυμήθηκε. Μου έπιασε το χέρι και με κοιτούσε σιωπηλά, με τρυφερότητα, χαμογελώντας απαλά. Αυτό κράτησε κάποια δευτερόλεπτα (φαντάζομαι!) αλλά εγώ τα ένιωσα ως ώρα. Σκεφτόμουν χίλια πράγματα να του πω. Άλλα τόσα να ρωτήσω κι όμως καθόμουν σιωπηλή. Τελικά του είπα «ευχαριστώ που υπήρξες στην ζωή μου (ξέχασα να αναφέρω πως μας είχε ζητήσει να μιλάμε στον ενικό!). Ήσουν πολύ σημαντικός για όσα ακολούθησαν και γι’ αυτό που είμαι. Ευχαριστώ».
Ακόμη και τώρα απορώ που τελικά του είπα μόνο τόσα λίγα. Ήταν όμως τα πιο σημαντικά που ήθελα να ξέρει. Μου χαμογέλασε και από τα μάτια του και το πρόσωπο του κατάλαβα ότι χαιρόταν πολύ γι’ αυτό που άκουγε.
Καλή συνέχεια,
Μαρία Κυριακίδου
Σας ευχαριστώ κορίτσια που με κάνατε να ξεκινήσω τη μέρα μου με δάκρυα συγκίνησης! Κατερίνα πρώτη φορά σου αφήνω σχόλιο αν και είσαι η συντροφιά μου πολύ καιρό τώρα! Είσαι πολύ σημαντικός άνθρωπος και είναι επόμενο να έχεις πολύ σημαντικούς φίλους. Νιώθω τυχερή που παίρνω πράγματα από σας γιατί το χρειάζομαι αυτή την περίοδο. Να είστε πάντα καλά! Βασιλεία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτους τους ανθρωπους εγω τους αποκαλω φαρους. Υπαρχουν και φωτιζουν παντα τα μονοπατια μας :)
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγχαρητηρια στους 3 αξιοθαυμαστους ανθρωπους και σε σενα που καταφερες και δεχτηκες τοσο αξια οσα ειχαν να σου προσφερουν :)
Καλημερα σας :)
Μαράκι είσαι πραγματικά ένας τυχερός άνθρωπος! Μετά τους γονείς μας, οι δάσκαλοι είναι αυτοί που μας ''διαμορφώνουν'', που μας ανοίγουν τις πόρτες, που μας πλάθουν και μας ετοιμάζουν να βγούμε στην ενήλικη ζωή. Τους θεωρώ εξίσου σημαντικούς με την οικογένεια,γιατί έρχονται ακριβώς σε μια ηλικία που αρχίζουμε να καταλαβαίνουμε πως υπάρχει ζωή και πέρα του σπιτιού μας,πως υπάρχει και άλλη θεώρηση των πραγμάτων...στη πιο σημαντική μας μετάβαση,αυτή του παιδιού που γίνεται ενήλικας.Και πραγματικά μας επηρεάζουν, μερικές φορές είναι αυτοί που μας καθορίζουν,τόσο στην επαγγελματική μας εξέλιξη , όσο και στη στάση ζωής που θα ακολουθήσουμε. Υπήρξα κι εγώ πολύ τυχερή σ'αυτό.Είχα εξαιρετικούς δασκάλους κι άλλους λιγότερο, που κι αυτοί έπαιξαν το ρόλο τους. Ο κ. Χ σου είναι εξαιρετικός...Μακάρι να γινόταν παράδειγμα για όλους τους σύγχρονους δασκάλους.Μακάρι να υπάρχουν σήμερα αντάξιοί του! Μαράκι να'χεις μια όμορφη μέρα. Κατερίνα μου, δεν περιμέναμε κάτι λιγότερο από τους φίλους σου. Πολλά πολλά φιλιά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔείξε μου το φιλο σου δεν λέει μια παροιμία; Μπράβο Κατερίνα και μπράβο Μαρία που υπαρχετε η μια στη ζωή της αλλης. Είναι θησαυρός ο καλός φίλος στη ζωή μας!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν βρεθούν βέβαια και στο δρόμο σου τέτοιοι άνθρωποι- δάσκαλοι που σου καθορίζουν και στιγματιζουν την πορεία σου...τι να πω...αυτο κι αν είναι τύχη. Νομίζω κάτι τέτοια μαθηματα ζωής δεν αφήνουν την ψυχή μας να γεράσει ποτέ! Το σώμα μπορεί...η ψυχή ποτέ.
Καλημέρα και σας ευχαριστώ για το υπέροχο κείμενο.
Τυχερός όποιος θήτευσε στα χέρια άξιων δασκάλων που μετά τους γονείς οι καθηγητές μας είναι αυτοί που διαμορφώνουν τον χαρακτήρα, την συνέχεια της ζωής μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν ο καθηγητής δεν έχει αγάπη και όραμα δεν μπορεί να δώσει τίποτα στα παιδιά.
Δυστυχώς η πλειοψηφία των παιδιών και βάζω μέσα και τον εαυτό μου δεν γνώρισε τέτοιους πεφωτισμένους ανθρώπους, γνωρίσαμε μετριότητες, απλούς υπαλλήλους που έκαναν απλά την δουλειά τους αναμασώντας με πεζή φωνή όσα έγραφαν τα βιβλία και περίμεναν κι από εμάς να τα μάθουμε για να συνεχίσουμε την αναμάσηση της μουχλιασμένης τροφής.
Φαντάζομαι πως αυτοί οι υπάλληλοι-καθηγητές έφεραν την παιδεία μας σε αυτό το χάλι που είναι σήμερα και τα παιδιά δεν γνωρίζουν ούτε καν την ιστορία της χώρας μας !
Πολύ όμορφη η αφιέρωσή σου σήμερα !
Σε φιλώ και εύχομαι τα καλύτερα και στις δυο σας :))
Καλημέρα Κατερίνα! Καλημέρα Μαρία! Δυστυχώς εγώ δεν μπορώ να θυμηθώ κάποιον δάσκαλο/ καθηγητή που να με στιγμάτισε με τόσο θετικά συναισθήματα όπως εσύ (ούτε και με αρνητικά επίσης). Απλά, έτυχε ίσως, οι δικοί μου δάσκαλοι και καθηγητές να ήταν απλά διεκπεραιωτές των βασικών τους καθηκόντων (που 'βασικά καθήκοντα' δεν είναι βέβαια μόνο η διδασκαλία των μαθημάτων, ωστόσο έτσι το ερμηνεύουν οι περισσότεροι).
ΑπάντησηΔιαγραφήΜακάρι οι περισσότεροι δάσκαλοι να ήταν σαν τον κ. Χ. Πολλές φορές έχω σκεφτεί ότι στο σχολείο θα πρέπει πάνω από όλα να διδάσκονται ανθρώπινες αξίες και να πλάθονται χαρακτήρες και προσωπικότητες και δευτερευόντως να διδάσκονται τα μαθήματα. Αυτό που λείπει είναι η ουσιαστική παιδεία. Πόσο καλύτερος θα ήταν ο κόσμος αν υπήρχε...
Προσπαθώ να θυμηθώ κάποιον δάσκαλο ή καθηγητή αλλά δυστυχώς δεν μπορώ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜακάρι όλοι να ήταν σαν τον κ. Χ.!!!! Ακούω πλέον τόσα άσχημα πράγματα για τα σχολεία που αγχώνομαι για την κόρη μου όταν θα πάει....
Αχ Μαράκι μου γλυκό, τι ωραία που γράφεις. Αν και έτσι που σε ξέρω δεν θα περίμενα τίποτα λιγότερο. Τώρα βέβαια που "γνώρισα" τον κύριο Χ. καταλαβαίνω και το γιατί...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυτυχώς που υπήρξαν και υπάρχουν (είμαι σίγουρη ότι υπάρχουν) τέτοιοι άνθρωποι. Άνθρωποι απλοί, αλλά τόσο σημαντικοί.
Έτσι θυμάμαι εγώ δύο δασκάλους του γερμανικού σχολείου. Όμορφα χρόνια...
Φιλιά
Χάρηκα πολύ με όσα διάβασα: για τη φιλία σας, για τη σχέση της Μαρίας με τους καθηγητές που της άνοιξαν ορίζοντες. Είμαι κι εγώ πολύ τυχερή, βρήκα κι εγώ μια δασκάλα στο δημοτικό και μια καθηγήτρια στο γυμνάσιο που με ενέπνευσαν να προχωρήσω... Οι πραγματικά καλοί είναι λίγοι, όπως σε όλα τα "επαγγέλματα".
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλησπέρα... Διδακτική η ανάρτηση της φίλης Μαρίας. Μακάρι... Μακάρι τα παιδιά μας και οι νεότερες γενιές να σταθούν τόσο τυχερά..!
ΑπάντησηΔιαγραφήΓεια σας ,
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι για μένα υπήρξε ενας κυριος Χ .
ευτυχώς στην σχολική μου πορεία.
Αναρωτιέμαι μαμά πια αν υπάρχουν κυριοι Χ και για τα δικά μου τα παιδιά, υπάρχει τόσο ανάγκη απο τέτοιους ανθρώπους απο καθοδήγηση απο αγάπη απο φροντίδα.
Εύχομαι τα καλύτερα για όλους μας
Λένα
Ευχαριστώ πολύ για την υποδοχή της αφήγησης μου . Ήταν πολύ σημαντική απόφαση για μένα να μοιραστώ αυτό το κομμάτι της ζωή μου και χαίρομαι πραγματικά "που έπεσα στα μαλακά"!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚατερίνα μου, σχεδόν κοκκίνισα με τα καλά σου λόγια. Όχι ότι δεν το απόλαυσα... Ευχαριστώ.
Γράφεις υπέροχα Μαρία, σκέφτεσαι υπέροχα, αξιολογείς και εκτιμάς, πράττεις υπέροχα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστούμε κι εμείς που τόλμησες να μοιραστείς αυτό το κομμάτι της ζωής σου!
Λ.
Χαίρομαι που υπήρξε κι εσένα στην ζωή σου ένας αξιόλογος δάσκαλος ο οποίος μέσω των μαθημάτων ζωής έπαιξε καταλυτικό ρόλο στην ανάπτυξη των μαθητών του. Δεν υπάρχει τίποτε πιο αξιολύπητο πιστεύω σε αυτή την ζωή από τον δάσκαλο ο οποίος έχει χάσει την όρεξη για δουλειά και τον αυθορμητισμό του, την αγάπη του για τα "ταξίδια". Χαιρετισμούς από την μακρινή Αυστραλία
ΑπάντησηΔιαγραφή