Τον είδα να δουλεύει με τα παιδιά και ξαφνιάστηκα. Είναι ο λατρεμένος τους. Είναι ο μάγος αρχηγός τους. Μπροστά εκείνος και πίσω εκείνα σαν μικρά παπάκια. Τον ακολουθούν, τον ακούν, τον εμπιστεύονται. Ξέρει να δουλεύει με τα παιδιά, με έναν τρόπο εξαιρετικό κι ιδιαίτερο. Δεν είναι τυχαίο που στο Καζαβίτι ένα από τα παιδιά εκεί τον φώναζε "μπαμπά".
Είναι τόσο νέος που σε ξαφνιάζει η τόση ηρεμία και ασφάλεια που βγάζει, είναι γιατί αγαπά, όχι απλά τη δουλειά του...Αγαπά τους μικρούς ανθρώπους!
Έχει δημιουργήσει μια φανταστική συνοικία με νεράιδες στο δάσος που βρίσκεται πίσω από το σχολείο, τη Συνοικία του N και είναι τόσο αγαπημένη των παιδιών αυτή η συνοικία, που προστέθηκε και στο θεατρικό έργο των γονιών στον "Κύκλος Ζωής", σε ένα απίστευτα συγκινητικό σημείο όπου ο ίδιος ο Σεραφείμ ως Ξωτικό του δάσους καλεί τους μαθητές του να τον βοηθήσουν να ζωντανέψουν τη νεραίδα με την πίστη τους....
Παρακάτω μας εξηγεί μια ομαδική δουλειά που έκανε με τους μαθητές του ανακαλύπτοντας ένα χωράφι με ένα νούμερο χαραγμένο πάνω του...κι άρχισε έτσι απλά, να ξεπηδά η έμπνευση....Απολαύστε μέσα από την αφήγηση του, την εκπαιδευτική διαδρομή που προέκυψε με αφορμή αυτό το χωράφι...
Το χωράφι του 8...
Κάθετι που ξεκινάει, καλό θα είναι να προκύπτει αβίαστα και φυσικά από το κίνητρο που το δημιουργεί. Έτσι, λοιπόν, σε μία από τις πολλές εξερευνήσεις που κάνουμε τα μεσημέρια έξω από το σχολείο, παρατηρήσαμε κάτι τελείως αλλόκοτο. Ένα χωράφι. Όχι όμως ένα συνηθισμένο χωράφι, αλλά ένα χωράφι με όνομα.
Είναι τόσο νέος που σε ξαφνιάζει η τόση ηρεμία και ασφάλεια που βγάζει, είναι γιατί αγαπά, όχι απλά τη δουλειά του...Αγαπά τους μικρούς ανθρώπους!
Έχει δημιουργήσει μια φανταστική συνοικία με νεράιδες στο δάσος που βρίσκεται πίσω από το σχολείο, τη Συνοικία του N και είναι τόσο αγαπημένη των παιδιών αυτή η συνοικία, που προστέθηκε και στο θεατρικό έργο των γονιών στον "Κύκλος Ζωής", σε ένα απίστευτα συγκινητικό σημείο όπου ο ίδιος ο Σεραφείμ ως Ξωτικό του δάσους καλεί τους μαθητές του να τον βοηθήσουν να ζωντανέψουν τη νεραίδα με την πίστη τους....
Παρακάτω μας εξηγεί μια ομαδική δουλειά που έκανε με τους μαθητές του ανακαλύπτοντας ένα χωράφι με ένα νούμερο χαραγμένο πάνω του...κι άρχισε έτσι απλά, να ξεπηδά η έμπνευση....Απολαύστε μέσα από την αφήγηση του, την εκπαιδευτική διαδρομή που προέκυψε με αφορμή αυτό το χωράφι...
Το χωράφι του 8...
Κάθετι που ξεκινάει, καλό θα είναι να προκύπτει αβίαστα και φυσικά από το κίνητρο που το δημιουργεί. Έτσι, λοιπόν, σε μία από τις πολλές εξερευνήσεις που κάνουμε τα μεσημέρια έξω από το σχολείο, παρατηρήσαμε κάτι τελείως αλλόκοτο. Ένα χωράφι. Όχι όμως ένα συνηθισμένο χωράφι, αλλά ένα χωράφι με όνομα.
Με όνομα; Ναι, με όνομα.
Το βλέπεις το 8; |
Απλώσαμε ένα μεγάλο πανί στην πεδιάδα
απέναντι από το χωράφι του 8 και χωριστήκαμε σε ομάδες.
Πρώτη ομάδα: Ζωγραφίζω ό,τι παρατηρώ στον Βορρά.Ομάδα Βορά |
Ομάδα Νότου |
Ομάδα Ανατολής |
Ομάδα Δύσης |
Σε όλο αυτό τον καλλιτεχνικό μας οίστρο μας
συντρόφευε κι ένα αεράκι που άλλοτε ήταν χαλαρό κι άλλοτε αναστατωμένο. Γλύφαμε τον δείκτη μας και τον
σηκώναμε ψηλά. «Ναι, είναι αναστατωμένο». Παράλληλα αυτό το χάδι του στο
παρθένο χορτάρι ήταν ερέθισμα για απογείωση της φαντασίας μας.
«Μοιάζει σαν να υπάρχουν κρυμμένα ζωάκια κάτω από το χορτάρι και να παίζουν
κυνηγητό μεταξύ τους». Τι όμορφα λόγια των παιδιών...
Παρουσιάσεις ομαδικών έργων |
Τι να πει κανείς για τη φύση... Ό,τι και να πει είναι λίγο. Νιώθω ότι η φύση είναι ο ένας πόλος και τα παιδιά ο άλλος. Όταν αυτοί οι δύο συνεργαστούν ανάβει η σπίθα. Ξέρετε, αυτές οι σπίθες όταν είναι πολλές μοιάζουν σαν πυροτεχνήματα. Και μας αρέσουν πολύ τα πυροτεχνήματα. Οι άνθρωποι τα αναζητούν! Είναι ένα μέσο για να κοιτάξουμε ψηλά...
Οι ομάδες τελείωσαν τις δημιουργίες τους. Ααα, ξέχασα να σας πω ότι επιλέξαμε να είμαστε ξυπόλυτοι ζωγράφοι (σ’ένα ξερό από τον ήλιο χώμα). Τέλεια αίσθηση να είσαι ξυπόλητος. Είσαι ανοιχτός στο να φορτίσεις την μπαταρία σου από τη γη! Να περάσει σε όλο σου το κορμί και να το νιώσεις! Σειρά είχε μετά η παρουσίαση των δουλειών. Κάθε ομάδα σηκωνόταν και με λεπτομέρεια εξηγούσε τι ακριβώς απεικόνισε στο χαρτόνι της από το τοπίο που παρατηρούσε. Το αποτέλεσμα ήταν όντως ΦΥΣΙΚΟ...
Συμμάζεμα |
Και για ποιο λόγο έγινε όλη αυτή η
δραστηριότητα; Η αλήθεια είναι πως γιατί θέλησαν
τα παιδιά! Αποφασίσαμε, λοιπόν, με τα έργα μας πλέον να φτιάξουμε έναν χάρτη
εξερευνήσεων τον οποίο θα παρουσιάσουμε στις υπόλοιπες τάξεις του σχολειού μας.
Θα είναι, επομένως, ο χάρτης εξερευνήσεων του σχολειού μας.
Έπειτα, θα κρύβουμε
μυστικά αντικείμενα στα χωράφια και στα σύννεφα (ναι, καλά βλέπετε) και θα
προτρέπουμε τα υπόλοιπα παιδιά ακολουθώντας τον πρότυπο χάρτη με τις
κατευθύνσεις που θα έχουμε δώσει να βρουν τον καλά κρυμμένο θησαυρό. Μα αυτό
είναι παιχνίδι. Να πιστέψεις ότι υπάρχει
κάπου έξω ή μέσα σου ο θησαυρός και να αρχίσεις να τον ψάχνεις!
Δημιουργία χάρτη |
Ο χάρτης |
Με αγάπη, Σεραφείμ.
10 σχόλια:
Yπέροχες εικόνες στη φύση, υπέροχες δραστηριότητες για τα παιδιά!
Να μυρίζουν το χώμα, να βλέπουν τα χρώματα...:)
Kαλημέρα και Καλή Εβδομάδα!
Ειναι τοσο κοντα η Περαια μα και τοσο μακρυα για να στελνω καθημερινα την μικρη μου. Εχω ζηλεψει πολλες φορες ομως τα ομορφα που διαβαζω για εκεινο το σχολειο :)
Συγχαρητηρια Σεραφειμ για την αγαπη σου για τη Ζωη, για τη δουλεια σου, για τα παιδια!!
Πολυ ομορφος ο χαρτης σας! Ειμαι σιγουρη οτι οι μικροι μας φιλοι το απολαυσαν εξαιρετικα!!
Καλη εβδομαδα!!
Συναρπαστικές εικόνες με τα παιδάκια στη φύση να δημιουργούν μαγικά!!συγχαρητήρια για το post σήμερα!!με γέμισε αισιοδοξία και χαρά!!μπράβο,λίγο είναι!!και τα παιδάκια πρέπει πραγματικά να το απόλαυσαν!
Τέτοιοι δάσκαλοι πρέπει να κλωνοποιούνται!! Μπράβο!! Υπέροχες εικόνες!!
Δεν υπάρχει καλύτερο σχολείο από τη φύση...κι αν υπάρχει και ο σωστός δάσκαλος όλα αποκτούν άλλη διάσταση!
Μπράβο του!
...ΤΙ ΝΑ ΠΩ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΑΣΚΑΛΟ....ΜΠΡΑΒΟ!!!!!ΜΠΡΑΒΟ!!!!!ΜΠΡ;ΒΟ!!!!!!
ΠΟΣΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΚΑΝΙΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ...ΤΟΣΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΚΟΜΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ!!!!
ΚΑΤΕΡΙΝΑΚΙ ΜΟΥ...ΠΟΣΟ ΤΥΧΕΡΗ ΕΙΣΑΙ ΠΟΥ ΕΧΕΙΣ ΚΟΝΤΑ ΣΟΥ ΤΟΣΟ ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ!!!!!
ΣΕ ΦΙΛΩ
Καταπληκτική δουλειά που δεν γίνεται δυστυχώς από τους πολλούς!
Να λέμε μπράβο στον έναν που ξεπηδάει κατά καιρούς;
Άλλαξα τέσσερις δασκάλους στο δημοτικό, ένας ήταν Ο Δάσκαλος όμως!
Κι αυτό γιατί το πρόγραμμα δεν ευνοεί τους ξεχωριστούς! Πώς περιμένουμε να γίνουν ξεχωριστά τα παιδιά μας;
Εμείς κάθε μέρα κοιτάμε ψηλά στον ουρανό και κάνουμε αγώνες φόρμουλα...με τα συννεφάκια. Ποιος είναι πρώτος τώρα, μαμά? Ο γκριζούλης ή ο αφρατούλης? Ο ασπρούλης ή ο σταχτούλης? Και φανταζόμαστε βάθρα και κύπελλα. Μεγάλο σχολειό η Φύση, η Μάνα Γη. Μπράβο στο Σεραφείμ για τις εμπευσμένες πρωτοβουλίες και πρακτικές. Έχουμε ανάγκη από τέτοιους δασκάλους, από δασκάλους πρότυπα.
Πολύ όμορφα όλα
Φιλάκια ...
Πόσο τυχεροί είμαστε που ο μικρός μας Κωστής πέρασε δύο χρόνια κοντά σ' αυτόν τον φωτισμένο δάσκαλο!
Σεραφείμ σε ευχαριστούμε για όλα!
Δημοσίευση σχολίου